söndag 14 juni 2015

Nova 1 år!

Då har min lilla bebis fyllt ett år. 
Jag kan inte alls förstå att hon redan är ett år. För mig är hon en bebis fortfarande, absolut inte en liten flicka. 

Nova är en busig liten tjej, hon har varit tusen gånger lättare än Neo när det gäller sömn, morgonhumör och andra smågrejer. 

Hon är så filurig när hon gör saker hon inte får. Sitter medvetet och kastar mat eller drickan på golvet och skrattar sedan när hon tittar på sin käre pappa som inte kan låta bli att skratta åt henne, medan mamman skäller! 

Hon försvarar sig redan mot de äldre om de försöker ta saker ifrån henne eller om de drar henne i kläderna, armarna osv. Då puttar hon undan dem, skriker, kniper och i värsta fall BITER! Det här bitandest är för mig något helt nytt, hon har ännu inga tänder alls men biter med sitt tandkött.. Vi skäller naturligtvis på henne ordentligt!! 


Hon är så lättsam att ha och göra med. Leker så fint själv, ibland i timmar(!!)
Att sitta i sandlådan eller leka med sanden på stranden är en stor favorit. Hon älskar hoppa studsmatta med brorsan och dansa till gangdamstyle ! 

Hon var den sista pusselbiten som fattades i vår familj och nu är vi komplett och perfekt. 
Vi har alltid vars en att sitta eller leka med. Oftast så tar man båda ändå men.. 

Nu vet man vad som väntar med dem härliga ålderarna som neo gått igenom och ser framemot att se denna tuffa brud inta trotsåldern (eller inte). 

Idag ska vi fira både mig och Nova med vänner och familj. 

Ha en underbar dag i det fina vädret de lovat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar